1. اثربخشی دوره های آموزش محیط زیست بر سطح دانش، نگرش و مهارت محیط زیست: دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی

نجم‌ السادات‌ موسوی؛ مریم شریفیان ثانی؛ ساناز صنایع گلدوز؛ غلامرضا قائدامینی هارونی؛ آذر درویشی؛ فاطمه قمرزاد شیشوان

دوره 17، شماره 2 ، تابستان 1398، ، صفحه 139-154

http://dx.doi.org/10.29252/envs.17.2.139

چکیده
  سابقه و هدف: بخش عمده مشکلات موجود در محیط زیست، ریشه در نبود آگاهی لازم و ضعف فرهنگی در زمینه ارتباط انسان و طبیعت دارد، در واقع نوعی مشکل فرهنگی محسوب می ­­شود. از آنجا که نهادینه کردن آموزش و فرهنگ محیط زیستی از زمان کودکی آغاز می­ شود، بنابراین دوره رسمی پیش دبستان می ­تواند یکی از مهمترین دوره­ های سرمایه­ گذاری آموزشی ...  بیشتر

2. واکاوی روابط بین دانش و نگرش دانشجویان نسبت به کشاورزی پایدار

هادی ویسی؛ هادی همتیار؛ هادی آذرکردار

دوره 5، شماره 2 ، زمستان 1386

چکیده
  هدف این مطالعه تعیین ارتباط بین دانش و نگرش های دانشجویان نسبت به کشاورزی پایدار بود. پاسخگویان 99 نفر از دانشجویان سال آخر کارشناسی 10 رشته در دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران بودند. پرسشنامه ای با مقیاس طیف 10 درجه ای برای سنجش ارتباط بین نگرش ها و دانش دانشجویان در ارتباط با کشاورزی پایدار استفاده شد( از 0 تا 10) دانشجویان دانش خود را در ...  بیشتر