1. تحلیل وضعیت دانش و رفتار دانش آموزان نسبت به آب (مطالعه موردی: مدارس مازندران)

صادق صالحی؛ هادی ابراهیمی

دوره 18، شماره 2 ، تابستان 1399، ، صفحه 41-58

http://dx.doi.org/10.29252/envs.18.2.41

چکیده
  سابقه و هدف: در برنامه های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ا یران همواره بر منطقی کردن مصرف انرژی ازجمله مصرف آب تأکید شده است. طرح دانش آموزی نجات- معروف به طرح داناب- از سوی آموزش و پرورش و با مشارکت سازمان آب منطقه ایاستان مازندران با هدف ارتقاء دانش آب و نیز مصرف بهینه آب توسط دانش آموزان به اجرا درآمده است. از بین ...  بیشتر

2. نقش آموزش غیر رسمی در افزایش آگاهی‌های دانش آموزان در خصوص کاهش مصرف، مصرف دوباره و بازیافت مواد زاید

خاطره فیض بخش واقف؛ سید محمد شبیری؛ محمد رضوانی

دوره 14، شماره 3 ، پاییز 1395، ، صفحه 13-26

چکیده
  سابقه و هدف: منابع طبیعی، به عنوان منابع پایه، برای اقتصاد هر کشور، نقشی زیربنایی دارد و از ابزارهای مهم توسعۀ پایدار تلقی می­گردد. مصرف بی رویه ی منابع، باعث ورود مقدار قابل توجهی مواد زاید به محیط زیست می شود. مطالعات نشان میدهد که دفع مواد زاید مدیریت نشده، دلیل اصلی مشکلات زیست محیطی است. یک برنامه‌ی مدیریتی موثر برای کنترل مواد ...  بیشتر