1. بررسی سطح سواد محیطزیست کارکنان دولت جهت انتخاب مناسبترین شیوه آموزشی

آلاله قائمی؛ پونه قائمی؛ سیدمحمد شبیری

دوره 12، شماره 2 ، تابستان 1393

چکیده
  سواد محیط زیست فعالیتها و نگرشهایی است که ریشه در دانشعمیق داشته، تفسیر، تحلیل و عمل جهت حفظ محیط زیست بایدطبیعت ثانوی افرادی باشد که از این دانش برخوردارند . آموزشمهم ترین اصل توسعه منابع انسانی محسوب میشود زیرا نتیجه آن درمیان مدت و درازمدت از طریق بازده مطلوب کارکنان تعلیم دیده، بهسیستم باز خواهد گشت و باعث تسهیل امور، افزایش بهره ...  بیشتر

2. ظرفیتهای اجرایی حقوق عمومی ایران برای تحقق اصل مشارکت زیستمحیطی

محبوبه رضایی ناندلی

دوره 11، شماره 3 ، پاییز 1392

چکیده
  درک واقعی مخاطرات ناشی از تخریب محیط زیست به ویژه در چنددهه اخیر هیچ گونه تردیدی در الزام کشورها به اتخاذ نگاه سبزمحور(محیط زیست محور) در سیاستگذاریهای کلان خود باقینمی گذارد. پرواضح است که هر توفیقی در این راه نیازمند تغییررویکرد عمومی آحاد جامعه است. هرگونه تغییر در الگوهای رفتار باطبیعت نیازمند سازماندهی قانونمند مشارکت و نیز ...  بیشتر