1. نیاز سنجی و تعیین اولویت های آموزش محیط زیستی معلمان زن مقطع ابتدایی منطقه 17 تهران

آزاده مجدالدین؛ محمد رضا نیلی؛ هادی ویسی

دوره 9، شماره 4 ، تابستان 1391

چکیده
  هدف این پژوهش تعیین و اولویت بندی نیاز های آموزش محیط زیستی معلمان زن در مقطع ابتدایی می باشد.جامعه آماری این تحقیق معلمان زن مقطع ابتدایی منطقه 17 آموزش و پرورش شهر تهران بودند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تعداد 196 نفر از آنها از 16 مدرسه انتخاب شد. سپس با روش نیازسنجی بوریچ نظر معلمان زن در مورد میزان اهمیت و میزان آگاهی از ...  بیشتر

2. نیازسنجی آموزشی کارشناسان ارزیابی اثرات محیط زیست در ایران

ساناز صنایع گلدوز؛ مجید مخدوم؛ حمید رضا جعفری؛ حسن اصیلیان مهابادی

دوره 8، شماره 1 ، پاییز 1389

چکیده
  ارتقاء ظرفیت های آموزشی در زمینه ارزیابی اثرات محیط زیست ، ارائه آموزش ها در حد استانداردهای جهانی را امری ضروری می سازد. پیش نیاز آموزش های موثر، نیاز سنجی آموزشی است. در این تحقیق به منظور افزایش اثر بخشی و کارآیی کارشناسان ارزیابی اثرات محیط زیستی در کشور که در بررسی گزارش ها نقش دارند به تعیین نیازهای آموزشی آنان پرداخته شده است. ...  بیشتر

3. زنان و آب مدیریت آبخیزداری روستاهای مازندران

فرزین فردانش

دوره 6، شماره 4 ، تابستان 1388

چکیده
  این مقاله حاصل مطالعه ای در باره نقش مرد و زن در آبخیزداری، تبیین اولویت ها و نیازهای روستاییان و از نظر روستایی در باره مشکلات توسعه در آبادی خویش است . ا ین مطالعه در شش روستا از شهرستان های واقع در حوزه آبریز رودخانه های بابل ، تالار و سیاه رود در استان مازندران انجام شده است که نزدیک به 30% از کل جمعیت روستایی این حوزه آبریز را در خود ...  بیشتر